Hvad er FOBO?

Hvad er FOBO?

Vi kender alle til FOMO, men har du hørt om “Rejse-FOBO” (“Fear of Better Options”)? To ud af fem (40 procent) feriegæster føler sig overvældede af rejseangst, når de booker en tur, ifølge en undersøgelse foretaget af det britiske rejsefirma First Choice. Og 37 procent siger, at de mange valgmuligheder og informationsoverbelastning har efterladt dem med en følelse af at have begået en fejl efter bestilling af ferien. Blandt danske rejsende siger syv ud af ti danskere i en Kantar-undersøgelse med 1058 respondenter foretaget på vegne af rejseselskabet TUI, at værdi for pengene er vigtigere end en lav pris, når de bestiller deres næste ferie.

”At beslutte, hvad der er god værdi for pengene, er meget subjektivt. Og med det store udbud af hoteller og flyløsninger, som der er, er det nemt at komme i tvivl om, hvorvidt man kunne have gjort en bedre handel. Vi ser også, at mange gæster har tendens til at bestille deres ferie i god tid, hvis de finder en god handel. For eksempel var vores seneste Black Friday-kampagne vores mest populære hidtil, og vi har også set en stigning i bestillinger til næste sommer sammenlignet med sidste år,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI. 

FOBO er en af rejsetendenserne for 2024, som TUI har analyseret sig frem til. De øvrige vil løbende blive beskrevet på www.vilgerneleve.dk.

Share